Csónaklakk az akár 7 szezonon át szép és védett hajótesthez

További bejegyzések

Habár a legszenvedélyesebb pecások egész évben horgásznak, az akár több napra is letáborozós, igazi idény csak a melegebb időjárás beköszöntével indul. Ilyenkor nemcsak a hajótest éves ellenőrzése, de a csónaklakkozás is esedékes. Olvass tovább, megmutatjuk, miben erősebb a csónaklakk a hagyományos lakkoknál, a lépésről-lépésre útmutató pedig segít, hogy gyorsabb és tartósabb legyen a festés, és több idő maradjon a pecázásra.

Mi az a csónaklakk?

A speciális csónaklakk egy nagy rugalmassággal bíró, oldószer bázisú és vízálló lakk típus, amely a víz alatti és a vízfelszín feletti hajótestet egyaránt védi az időjárás és az UV- sugárzás okozta károktól.

Alkid-poliuretán gyantakeverék lévén felhordás után gyorsan szárad, majd egyenletes, magasfényű felületet képez a csónak felületén. Huzamosabb idejű vízen tárolás esetén akár 3 szezonon át, minden használat után futón elhelyezve pedig akár 5-7 évig is tartós védelmet biztosít.

Milyen felületekre ajánlott?

Nevével ellentétben a csónaklakk igazán sokoldalú bevonat. A kisebb fa hajók és vitorlások mellett statikus, fából készült vízbe merülő szerkezetek (pl. mólók és cölöpök) kezelésére, illetve minden nagy igénybevételű kültéri felület állagjavítására használható.

A FACTOR Csónaklakk különlegessége, hogy beltérben is biztonságosan használható. A nemes fából készült kerti bútorok és teraszok mellett a keményfa fürdőszoba-bútorok nedvesség elleni védelmére is tökéletes.

Sőt, akár a poliészter (üvegszálas) szerkezetek bevonására is alkalmas, de fontos, hogy a védelem csak sértetlen felület esetén lesz megfelelő minőségű. Ha az üvegszálak kilátszanak, a csónaklakknál sűrűbb, hibajavításra is alkalmas lamináló anyagra lesz szükség.

Kisebb javítási munkák az első vízrebocsátás előtt

Az első próbaindítás előtt

  • tisztítsd meg a korrodálódott alkatrészeket WD40 spray-vel és drótkefével,
  • töltsd fel újra teljesen a szobahőmérsékleten tárolt akkumulátort,
  • engedd le az úszóházból az üledékes üzemanyagot,
  • ellenőrizd a benzincső állapotát,
  • zsírozd be a mozgó alkatrészeket,
  • és nézd át a teljes hajótestet.


A hobbi- és sportcélra használt csónakok és hajók ellenőrzése akkor is kulcsfontosságú, ha egész télen fedett helyen voltak tárolva.

A maximum 1-2 órás ellenőrzés és a kisebb szezonális karbantartások segítenek elkerülni a korábban nem észlelt repedések nyomán beeresztett víz szinte véget nem érő merítését, és a hosszadalmas penészmentesítést.

Festék Bázis tipp: A könnyű csónakot állítsd két, egymással párhuzamos festőbakra, hogy a hajótest felülről, alulról és oldalról is megvizsgálható legyen. Így a lemosás és az algamentesítés is egyszerűbb, ami javítja a hajszálrepedések láthatóságát.

Bármilyen kicsi repedés vagy csónaklakk-hiány (pl. rovarok okozta sérülés vagy egy esetleges partoldalra/tuskóra futás nyoma) javítandó, mert csak az egységes bevonat tudja megvédeni a csónakot az ozmózistól.

A csónaklakk felvitele 9+1 egyszerű lépésben

A felület és a bevonat előkészítése:

  1. lépés: Válassz ki egy csapadékmentes napot, amikor a hőmérséklet 10-25 °C közötti, mert a száradás feltételei ilyenkor a legoptimálisabbak.
  2. lépés: Távolítsd el a régi lakkréteget hőlégfúvóval vagy éles kaparóval.
  3. lépés: A még jobb tapadás érdekében csiszold át a hajótestet 100-as szemcsemérettel.
  4. lépés: Használj deltacsiszolót a nehezen hozzáférhető bordákon és támléceken.
  5. lépés: Alaposan keverd fel a csónaklakkot.

Alapozás külön alapozó nélkül:

6. lépés: Alakíts ki önmagával alapozott rétegrendet! Hígítsd a csónaklakkot 3:1 arányban lakkbenzin hígítóval.
7. lépés: Fesd le a hajótestet a hígított csónaklakkal. Ügyelj rá, hogy mindenhova jusson az anyagból.
8. lépés: Várj a száradással minimum 5 órát, majd végezz 180-as finom csiszolást a további rétegek felvitele előtt.

A hajótest tartósságának növelése több réteg csónaklakkal:

9. lépés: Kendd fel a csónaklakkot minimum 2-3 rétegben, 8 órás időközönként.
+1 lépés: Ha az ecset nem siklik megfelelően, adj a bevonathoz 5% lakkbenzin hígítót.

Végül hagyd száradni a csónaklakkot legalább 3 napig vízre helyezés előtt.

Válogasd össze a csónaklakk felviteléhez szükséges összes eszközt egy helyen, szakértői segítséggel.
Keresd meg a hozzád legközelebbi Festék Bázis partnerüzletet ITT »